FANDOM

Η TV 100 είναι ο πρώτος μη κρατικός τηλεοπτικός σταθμός στην Ελλάδα. Θεωρείται δημοτικό κανάλι του Δήμου Θεσσαλονίκης.

ΙστορικόEdit

Ξεκίνησε να εκπέμπει στις 31 Δεκεμβρίου 1988 στις 20:00 το βράδυ. Αμέσως δημιουργείται τεταμένη ατμόσφαιρα εξαιτίας της βίαιης αντίδρασης της κυβέρνησης, η οποία κατέφυγε σε δυνάμεις των ΜΑΤ, ώστε να αποτρέψει τη λειτουργία του σταθμού.

Στο σημείο αυτό, σημαντικό ρόλο διαδραματίζει ο τότε δήμαρχος της πόλης Σωτήρης Κούβελας (1986-1989) ο οποίος ίδρυσε το δημοτικό κανάλι και ο οποίος το καλοκαίρι του 1989 προωθεί την ανέγερση κτιρίου στο περιαστικό δάσος της Θεσσαλονίκης, εγκαθιστώντας κεραία και ολόκληρο τον αναγκαίο εξοπλισμό για τη λειτουργία τηλεοπτικού σταθμού, με στόχο την αναμετάδοση δορυφορικών προγραμμάτων. Ένα χρόνο μετά, ιδρύει και ιδιωτικό τηλεοπτικό σταθμό (αρχικά τοπικής και μετέπειτα εθνικής εμβέλειας) ονόματι New Channel (μετέπειτα Tempo TV). Τα δύο αυτά κανάλια είχαν συνεργαστεί μεταξύ τους για αρκετό χρονικό διάστημα, ανταλλάσσοντας προγράμματα και δελτία ειδήσεων.

Βέβαια, μόλις γίνεται γνωστή η συγκεκριμένη πράξη επεμβαίνει αστυνομικό εκστρατευτικό σώμα κατεδαφίζοντας τις εγκαταστάσεις και συλλαμβάνοντας τους υπαίτιους. Μετά το συγκεκριμένο συμβάν, έχουμε τη «δίκη της κεραίας», όπως έχει μείνει γνωστή στη Θεσσαλονίκη, όπου τελικά κερδίζει ο Δήμος της Θεσσαλονίκης, κατακτώντας το δικαίωμα της παραγωγής τηλεοπτικών εκπομπών.

Το 1990 χάρη στην υπ' αριθμόν 63617/27-9-1990 απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών μεταβάλλονται οι στόχοι της Δημοτικής Εταιρεία Πληροφόρησης, Θεάματος και Επικοινωνίας (Δ.Ε.Π.Θ.Ε.), καθώς πλέον της εκχωρείται το δικαίωμα δημιουργίας τηλεοπτικού σταθμού. Έχοντας πλέον και το απαραίτητο νομικό υπόβαθρο η TV 100 εγκαθιστά αναμεταδότες, οι οποίοι καλύπτουν σε εμβέλεια το συνολικό πολεοδομικό συγκρότημα της Θεσσαλονίκης, συνεχίζοντας ταυτόχρονα την αναμετάδοση ποικίλων δορυφορικών καναλιών.

Η Δ.Ε.Π.Θ.Ε., από την ψήφιση της συγκεκριμένης μεταρρύθμισης και έπειτα επιδιώκει να παίρνει μέρος σε κάθε είδους διαδικασίες χορήγησης αδειών λειτουργίας, ώστε να πληροί όλες τις νόμιμες προϋποθέσεις εκπομπής του κάθε θεσμικού πλαισίου.

Το 2011 μεταβάλλεται η διοίκηση του Δήμου Θεσσαλονίκης και τίθεται ως στόχος η εξ ολοκλήρου αναμόρφωση και ο εξορθολογισμός της Δ.Ε.Π.Θ.Ε. Σημαντικά αποτελέσματα αποτελούν η μείωση του κόστους λειτουργίας, όπως επίσης και η ποιοτική αναβάθμιση της παρεχόμενης υπηρεσίας. Για την επίτευξη του στόχου αυτού βρίσκεται σε εξέλιξη ένα γενικότερο πρόγραμμα τεχνολογικού εκσυγχρονισμού της επιχείρησης.

Αξιοσημείωτη υπήρξε για τη λειτουργία της Δ.Ε.Π.Θ.Ε. η μεταρρύθμιση, η οποία ψηφίστηκε το 2015 και εξαιρεί τις δημοτικές επιχειρήσεις ειδικού σκοπού από το πεδίο εφαρμογής του νόμου για την παροχή άδειας των ιδιωτικών τηλεοπτικών σταθμών.

Όσον αφορά τώρα το περιεχόμενο του καναλιού, προσφέρει έγκυρη και έγκαιρη αντικειμενική ενημέρωση για τα πολιτικά θέματα (σχολιασμός πολιτικών εξελίξεων στην Ελλάδα και ειδικότερα στην Θεσσαλονίκη και τις περιφέρειές της), τα κοινωνικά (στο επίκεντρο τίθεται ο πολίτης και παρουσιάζονται ιστορίες του κόσμου), τα καλλιτεχνικά, επιστημονικά, πολιτισμικά αλλά και αθλητικά δρώμενα των τοπικών κοινωνιών του δήμου. Προβάλλει και αναδεικνύει το έργο των δημιουργών, τις δράσεις των φορέων της ευρύτερης περιοχής της Θεσσαλονίκης, εκπαιδευτικά ντοκιμαντέρ που αφορούν την φύση και τον άνθρωπο και καλύπτει ευρύτερα ενδιαφέροντα, όπως είναι η κηπουρική και η μαγειρική. Σημαντική αποτελεί και η διαδραστικότητα που έχει αναπτύξει το κανάλι, δίνοντας ουσιαστικά τη δυνατότητα στους τηλεθεατές να προτείνουν και να επισημάνουν θέματα προς συζήτηση κι έρευνα. Και φυσικά υπάρχει και το δελτίο ειδήσεων που ασχολείται με ευρύτερους τομείς της δημόσιας σφαίρας, όχι μόνο της Θεσσαλονίκης, αλλά και όλης της Ελλάδας 

ΕμβέλειαEdit

Τους πρώτους μήνες του 1988, πριν τη λειτουργία του καναλιού, ο Δήμος Θεσσαλονίκης, αναμετέδωσε (μέσω επίγειας αναλογικής εκπομπής) για πρώτη φορά στην ευρύτερη περιοχή της Βόρειας Ελλάδας έντεκα ξενόγλωσσα δορυφορικά κανάλια με σκοπό την εναλλακτική λύση στον τρόπο που παρακολουθούσε το κοινό τηλεόραση την εποχή εκείνη, δραστηριότητα που αργότερα, ακολούθησε και ο κρατικός φορέας (ΕΡΤ) στην υπόλοιπη χώρα.

To κανάλι εκπέμπει ψηφιακά στην Κεντρική Μακεδονία μέσω της Digea, αλλά μεταδίδεται πανελλαδικά μέσω της πλατφόρμας του COSMOTE TV είτε δορυφορικά (θέση 655) είτε καλωδιακά μέσω IPTV ή Conn-X (θέση 64).

ΠρόγραμμαEdit

Εκπομπές εσωτερικής παραγωγήςEdit

ΙδιοκτησίαEdit

Ο σταθμός ανήκει ιδιοκτησιακά στη Δημοτική Εταιρεία Πληροφόρησης, Θεάματος και Επικοινωνίας, η οποία ιδρύθηκε με την υπ' αριθμόν 19902/15.3.1988 συστατική πράξη του Υπουργού Εσωτερικών[1][2][3] και ξεκίνησε τις δραστηριότητές της, στις 24 Μαρτίου του ίδιου έτους[4]. Ωστόσο, ήδη από τον προηγούμενο χρόνο, ο Δήμος Θεσσαλονίκης είχε «σπάσει» το κρατικό μονοπώλιο στα ραδιοτηλεοπτικά μέσα με απόφαση του τότε δημάρχου της πόλης Σωτήρη Κούβελα. Η συγκεκριμένη ιδιοκτήτρια κατέχει και τρεις δημοτικούς ραδιοφωνικούς σταθμούς: τον ενημερωτικό FM 100, τον εθελοντικό FM 100.6 και τον ψυχαγωγικό FM 101.

FM 100Edit

Fm100.png
Ο FM 100 θεωρείται το πρώτο δημοτικό ραδιόφωνο της Θεσσαλονίκης. Ξεκίνησε να εκπέμπει την Πέμπτη 3 Σεπτεμβρίου του 1987, αποτελώντας τον πρώτο μη κρατικό ραδιοφωνικό σταθμό στην ελληνική περιφέρεια, διατηρώντας το χαρακτήρα ενός αμιγώς ενημερωτικού τοπικού ραδιοφώνου, που αφουγκράζεται την καθημερινότητα του πολίτη.

Προσφέρει έγκυρη και έγκαιρη αντικειμενική ενημέρωση για τα πολιτικά, κοινωνικά, πολιτισμικά και κυρίως αθλητικά δρώμενα των τοπικών κοινωνιών του δήμου. Προβάλλει και αναδεικνύει το έργο των δημιουργών και τις δράσεις των φορέων της ευρύτερης περιοχής της Θεσσαλονίκης. Επίσης, ο σταθμός προσφέρει ευχάριστη ψυχαγωγία με ασταμάτητες ελληνικές μουσικές επιλογές.

Ο FM 100 για αρκετό χρονικό σύστημα, αναμεταδιδόταν και στην περιοχή της Χαλκιδικής, μέσω του ιδιωτικού τοπικού σταθμού Max FM 97.3 με τον οποίο συνεργαζόταν από τα μέσα του 2002[5]. Ο σταθμός τότε ήταν ιδιοκτησία του Χρήστου Γκουζγκούνη, ο οποίος είναι τεχνικός διευθυντής στην TV 100[6][7][8]. Η συνεργασία λύεται στα τέλη του 2012. Την ίδια περίοδο, ο FM 100 ξεκίνησε συνεργασία με τον Αθήνα 9.84[9], και ο Max FM πωλήθηκε ένα χρόνο μετά, και συγκεκριμένα στα τέλη Μαρτίου του 2014 στην ιδιοκτησία του Λαϊκός FM 87.6 της Θεσσαλονίκης[10] και μετονομάστηκε σε Λαϊκός FM 97.3 Χαλκιδικής αναμεταδίδοντας μέρος του προγράμματος του σταθμού μέχρι και σήμερα[11].

FM 101Edit

Ο FM 101 θεωρείται το δεύτερο δημοτικό ραδιόφωνο της Θεσσαλονίκης. Ξεκίνησε τη λειτουργία του, στις 3 Αυγούστου του 1988[12], αποτελώντας τον πρώτο ραδιοφωνικό σταθμό στην Ελλάδα που μεταδίδει ξένη μουσική. Πρωτεργάτης του σταθμού είναι ο Αντώνης Κανάκης των Ράδιο Αρβύλα. Στα τέλη του 1999 μετονομάστηκε προσωρινά σε FM 101 Sports με τακτική αθλητική ενημέρωση[13][14][15][16][17].

FM 100.6Edit

Fm1006 0.png
Ο FM 100.6 θεωρείται το τρίτο δημοτικό ραδιόφωνο της Θεσσαλονίκης. Ξεκίνησε να εκπέμπει στα τέλη του 1990 ως FM 100.5 Λόγου και Τέχνης με θέματα από τον τομέα της τέχνης, του πολιτισμού, της παράδοσης και της λαογραφίας. Στα μέσα της δεκαετίας του 2000 μετονομάστηκε ελαφρά σε FM 100.6 Λόγου και Τέχνης με την ίδια θεματολογία. Θεωρούνταν ως χώρος επικοινωνίας με ενημέρωση, ψυχαγωγία και εναλλακτικές μουσικές προσεγγίσεις από την παράδοση, την ελληνική έντεχνη και ξένη κλασική, την τζαζ και ethnic μουσική. Το 2011 μετεξελίχθηκε σε εθελοντικό ραδιόφωνο, ανοίγοντας τα μικρόφωνά του σε μαθητές, φοιτητές, επαγγελματικούς και πολιτιστικούς φορείς και ευρύτερα στην κοινωνία των πολιτών της Θεσσαλονίκης και της Κεντρικής Μακεδονίας.

ΠαραπομπέςEdit

  1. Ιστορικό της ΔΕΠΘΕ. depthe.gr.
  2. Ιστορικό της ΔΕΠΘΕ. fm100.gr.
  3. Ιστορικό της ΔΕΠΘΕ. tv100.eu.
  4. ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΙΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ GreekAFM.com
  5. Απόφαση Αριθ. 320/8.7.2003. Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης (8 Ιουλίου 2003). Ανακτήθηκε την ημερομηνία 8 Ιουλίου 2003.
  6. Οργανόγραμμα της ΔΕΠΘΕ. depthe.gr.
  7. Οργανόγραμμα της ΔΕΠΘΕ. fm100.gr.
  8. Οργανόγραμμα της ΔΕΠΘΕ. tv100.eu.
  9. Απόφαση Αριθ. 179/1.4.2013. Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης (1 Απριλίου 2013). Ανακτήθηκε την ημερομηνία 9 Απριλίου 2013.
  10. Απόφαση Αριθ. 258/15.7.2014. Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης (15 Ιουλίου 2014). Ανακτήθηκε την ημερομηνία 5 Σεπτεμβρίου 2014.
  11. Απόφαση Αριθ. 197/5.5.2015 (καταχ. 3.6.2015). Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης (5 Μαΐου 2015). Ανακτήθηκε την ημερομηνία 1 Ιουλίου 2015.
  12. Fatsabook: Αναδρομή στα πρώτα χρόνια της δημοτικής ραδιοτηλεόρασης της Θεσσαλονίκης, με καλεσμένο τον Αντώνη Κανάκη. Kostas Mantzios Official (6 Απριλίου 2012). Ανακτήθηκε την ημερομηνία 6 Απριλίου 2012.
  13. Απολογισμός της ΔΕΠΘΕ το 1999. depthe.gr.
  14. Απολογισμός της ΔΕΠΘΕ το 1999. fm100.gr.
  15. Απολογισμός της ΔΕΠΘΕ το 1999. tv100.eu.
  16. Στην μπάντα: Καλορίζικοι.... ραδιόφωνο.gr (15 Δεκεμβρίου 1999). Ανακτήθηκε την ημερομηνία 15 Δεκεμβρίου 1999.
  17. Νέο αθλητικό δημοτικό ραδιόφωνο στη Θεσ/νίκη. ραδιόφωνο.gr (2 Δεκεμβρίου 2008). Ανακτήθηκε την ημερομηνία 2 Δεκεμβρίου 2008.

Εξωτερικοί σύνδεσμοιEdit

Ανακτήθηκε από το "http://el.kanal.wikia.com/wiki/TV_100?oldid=1909".

Also on FANDOM

Random Wiki