FANDOM

Wiki-wordmark

Το Patra TV ήταν περιφερειακός τηλεοπτικός σταθμός της Πάτρας. Ιδρύθηκε το 1989 και ξεκίνησε την λειτουργία του το 1995.

ΙστορίαEdit

Το κανάλι είχε μεγαλη απεργιακή και τηλεοπτική ιστορία στα χρόνια της λειτουργίας του. Το 2001 με την αλλαγή του ιδιοκτήτη, αλλάζει πλήρως και ο τεχνικός εξοπλισμός του καναλιού. Το 2006 ο σταθμός άρχισε τα πρώτα του μεγάλα προβλήματα, μιας και ο ιδιοκτήτης αποφάσισε το οριστικό λουκέτο του καναλιού. Οι εργαζόμενοί του προχώρησαν σε κατάληψη του κτιρίου του, μεταδίδοντας απεργιακό πρόγραμμα, αλλά ο ιδιοκτήτης έριξε μαύρο από τα βουνά. Λίγα 24ωρα αργότερα ο εφοπλιστής επαναλειτούργησε το κανάλι με πλήρες πρόγραμμα. Ωστόσο το 2008 ο ιδιοκτήτης φέρνει και πάλι το λουκέτο στο σταθμό για ένα μήνα μόνο, καθώς το κανάλι άλλαξε ιδιοκτησία και επαναλειτούργησε.

Το 2011 οι εργαζόμενοι του καναλιού περνούν σε επίσχεση εργασίας καθώς παρέμεναν απλήρωτοι για αρκετούς μήνες και το κανάλι για 4 μήνες έπαιζε κονσέρβα αλλά τον Οκτώβριο του ίδιου έτους το κανάλι επαναλειτουργεί πλήρως με πολύ λιγότερο προσωπικό.

Στις 3 Φεβρουαρίου του 2012, το κανάλι περνά στην ψηφιακή εποχή και ήταν μάλιστα, το πρώτο τοπικό κανάλι της Πάτρας που ξεκίνησε στην ψηφιακή πλατφόρμα. Στις 16 Σεπτεμβρίου του 2012, το κανάλι απέκτησε νέα εικόνα, γυρνώντας από 4:3 σε 16:9.

Τον Δεκέμβριο του 2012 οι ελάχιστοι εργαζόμενοι του Patra TV πέρασαν σε επίσχεση εργασίας και το κανάλι σταμάτησε να εκπέμπει και αναλογικά και ψηφιακά. Τη Δευτέρα 21 Οκτωβρίου του 2013, το ΕΣΡ αποφάσισε την οριστική διακοπή λειτουργίας του σταθμού ενώ παράλληλα του αφαιρέθηκε η άδεια εκπομπής[1].

ΠρόγραμμαEdit

Το κανάλι εμπεριείχε ψυχαγωγικές & ενημερωτικές εκπομπές οι οποίες το έφεραν πρώτο σε τηλεθέαση. Επίσης στο κανάλι υπήρξαν αρκετές επισχέσεις των εργαζομένων και εξέπεμπε αρκετό απεργιακό πρόγραμμα. Το κανάλι είχε συνεργαστεί με το μουσικό κανάλι της Αττικής, το MAD TV. Το 2012 με την παύση της εκπομπής του, η συνεργασία λύθηκε και το MAD μετακόμισε στην ΟΡΤ της Ηλείας που εκπέμπει και στην Αχαΐα.

Από το κανάλι πέρασαν οι δημοσιογράφοι Τάκης Κωνσταντινόπουλος, Κωνσταντίνος Φλαμής, Αχιλλέας Ροδίτης, Φίλιππος Ανδρεόπουλος, Πένυ Μακρή, Νίκος Ξανάλατος, Ρούλα Στίγκα, Γιάννης Γεωργόπουλος. Την Καθαρά Δευτέρα του 2009 το δίδυμο Φλαμής & Ροδίτης κάνει μεταγραφή βόμβα για τα τοπικά τηλεοπτικά χρονικά, από το Super B στο Patra TV, μιας και οι δύο δημοσιογράφοι, είχαν τηλεοπτική στέγη εκεί, για τουλάχιστον 15 χρόνια. Επίσης μετά από αυτή την κίνηση κι άλλοι δημοσιογράφοι και παρουσιαστές του καναλιού του Αγίου Ανδρέου έφυγαν για την εθνική οδό όπως η Μαρία Ανδριέλου, η Πένυ Μακρή και η Εύη Χασούρα.

ΙδιοκτησίαEdit

Το κανάλι είχε αρκετούς ιδιοκτήτες από τους οποίους αρκετοί έκλειναν το κανάλι. Πάντως, η εταιρεία που διαχειριζόταν το κανάλι ήταν η Τηλεόραση της Πάτρας Α.Ε. η οποία ιδρύθηκε και ξεκίνησε τις δραστηριότητές της, στις 27 Απριλίου 1999, πέντε χρόνια μετά την πρώτη εκπομπή του καναλιού[2]. Ο πρώτος ιδιοκτήτης παραμένει άγνωστος. Το 2001 το κανάλι πέρασε στα χέρια του εφοπλιστή Αδαμάντιου Πολέμη, κάνοντας την μεγαλύτερη επένδυση εκείνη την εποχή, φτάνοντας τα 4 εκατομμύρια ευρώ, που αποτελεί ρεκόρ για Ελληνικό περιφερειακό τηλεοπτικό σταθμό.

Το 2008, την περίοδο που ήταν κλειστό το κανάλι, άλλαξε ιδιοκτησία και πέρασε στα χέρια του εκδότη της εφημερίδας Γνώμη της Πάτρας. Στις 25 Αυγούστου 2008 οι Αδαμάντιος Πολέμης, Λεωνίδας Πολέμης, Αγγελική Πολέμη και η Primary Enterprises, μεταβίβασαν 61.240 μετοχές στον Αντώνη Κουνάβη και στους αδερφούς Χρήστο και Ιωάννη Χριστόπουλο και με απόφαση του ΕΣΡ που δημοσιεύτηκε στις 10 Μαΐου 2011 εγκρίθηκε η μεταβίβαση των μετοχών[3]. Στις 31 Αυγούστου 2010, ο Αντώνης Κουνάβης μεταβίβασε 34.702 μετοχές στον Εμμανουήλ Ρογδάκη και με απόφαση του ΕΣΡ που δημοσιεύτηκε στις 24 Σεπτεμβρίου 2012, εγκρίθηκε η μεταβίβαση των μετοχών. Παράλληλα, την ίδια μέρα ο Αντώνης Κουνάβης μεταβίβασε 6.124 μετοχές στον Ιωάννη Χριστόπουλο αλλά 2 χρόνια μετά δεν εγκρίθηκε η μεταβίβαση καθώς δεν υποβλήθηκαν τα απαραίτητα δικαιολογητικά, ώστε να εκτελεστεί ο οικονομικός και ο νόμιμος έλεγχος από τον δημόσιο φορέα. Μέχρι το οριστικό κλείσιμο του σταθμού δεν ασκήθηκε αίτηση θεραπείας για την έγκριση της μεταβίβασης[4].

ΕγκαταστάσειςEdit

Τον περισσότερο καιρό της λειτουργίας του, το κανάλι έδρευε σε τηλεοπτικές εγκαταστάσεις στη νέα εθνική οδό Πατρών-Αθηνών 73. Το Σεπτέμβριο του 2012 φεύγει από τις παλιές του εγκαταστάσεις και μετακομίζει στην οδό Ηρωών Πολυτεχνείου 84, η οποία ως μετακόμιση έμεινε στην μέση, καθώς οι ένοικοι του κτηριακού συγκροτήματος ΑΡΣΙΝΟΗ δεν επιθυμούσαν την τοποθέτηση των κεραιών της εκπομπής του καναλιού στην ταράτσα. Μετά το κλείσιμο του καναλιού, στις παλιές του εγκαταστάσεις, στη νέα εθνική οδό Πατρών-Αθηνών 73 μετακόμισε ο τηλεοπτικός σταθμός Tele Time, ο οποίος είχε και αυτός την ίδια κατάληξη.

ΠαραπομπέςEdit

  1. Απόφαση Ολομέλειας ΕΣΡ: 488/21.10.2013 - Διαύγεια
  2. ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ΤΗΣ ΠΑΤΡΑΣ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ greekafm.com
Ανακτήθηκε από το "http://el.kanal.wikia.com/wiki/Patra_TV?oldid=2377".