FANDOM


Ο ΣΚΑΪ είναι ιδιωτικός τηλεοπτικός σταθμός πανελλαδικής εμβέλειας, και έχει έδρα το Νέο Φάληρο.

Λειτούργησε για πρώτη φορά το 1993 μέχρι το 1999 οπότε και πωλήθηκε και μετονομάστηκε σε Alpha TV. Επανήλθε το 2006 με πρόγραμμα προσανατολισμένο στις ξένες σειρές, ντοκιμαντέρ και δελτίο ειδήσεων.

ΙστορίαEdit

Η τηλεόραση του ΣΚΑΪ ξεκίνησε για πρώτη φορά το 1993, με έμφαση στην ενημέρωση και στον αθλητισμό. Ο νεοσύστατος σταθμός τότε είχε μια εντελώς διαφορετική προοπτική στο πρόγραμμα επικεντρωνόμενος περισσότερο στην ψυχαγωγία και σύντομα κατάφερε να γίνει ένα από τα τρία κορυφαία τηλεοπτικά κανάλια στην Ελλάδα. Ο τότε ΣΚΑΪ ανήκε στην Ερμής / ΣΚΑΪ Ραδιοτηλεοπτικά Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας Ανώνυμη Εταιρεία η οποία κατείχε και τον ομότιτλο ραδιοφωνικό σταθμό (ως SKY 100.4 και μετέπειτα ΣΚΑΪ 100.4).[1][2]

Η οικονομική κρίση στον όμιλο Αλαφούζου το 1998 οδήγησε στην πώληση του σταθμού και τη σταδιακή μετατροπή του στον Alpha. Από τα τέλη Δεκεμβρίου του 1998 μέχρι τον Σεπτέμβριο του 1999, και ενώ ο σταθμός είχε ήδη πωληθεί, συνέβαιναν σταδιακές αλλαγές στο όνομα του σταθμού, στο πρόγραμμά του και κατά συνέπεια στο λογότυπο.

Τον Απρίλιο του 2006, η νεότευκτη τότε Ειδήσεις Dot Com Ανώνυμη Εμπορική Εταιρεία Παροχής Πληροφοριών και Ενημέρωσης αγόρασε τον τηλεοπτικό σταθμό Seven TV από την τότε ιδιοκτήτρια Seven Ραδιοφωνική και Τηλεοπτική Ανώνυμος Εταιρεία με διακριτικό τίτλο Seven TV Α.Ε. (πρώην Ξένια Ραδιοφωνική και Τηλεοπτική Ανώνυμος Εταιρεία με διακριτικό τίτλο Ξένια TV Α.Ε.) και ο οποίος κατείχε άδεια πανελλαδικής εμβέλειας, αλλά απέτυχε με το παλιό του όνομα, να επεκτείνει την κάλυψή του σε όλη τη χώρα ή να προσελκύσει ένα ευρύ κοινό.

Έτσι, ο σταθμός πήρε το τρέχον του όνομα, ανακοινώνοντας παράλληλα την επανεμφάνισή του, μετά από επτά χρόνια απουσίας, από το τηλεοπτικό τοπίο της Ελλάδας. Αυτή τη φορά όμως οι ιδιοκτήτες του αποφάσισαν να παραιτηθούν από προηγούμενη προσέγγισή τους και επέλεξαν και ψυχαγωγικό περιεχόμενο με ξένες σειρές και εκπομπές.

Τηλεοπτικές άδειεςEdit

Τα ξημερώματα της 2ας Σεπτεμβρίου 2016, ανακοινώθηκαν οι εταιρείες που κατάφεραν να πάρουν άδεια, μεταξύ των οποίων είναι και ο ΣΚΑΪ. Ο σταθμός κατάφερε να πάρει την πρώτη άδεια, δεσμευόμενος να καταβάλλει το ποσό των €43.600.000.[3] Ωστόσο, όλα αυτά ακυρώθηκαν μετά τη διάλυση του Νόμου Παππά για το διαγωνισμό για τις τηλεοπτικές άδειες, που κρίθηκε αντισυνταγματικός από το ΣτΕ στις 26 Οκτωβρίου του 2016.

ΚριτικήEdit

Κατά τη διάρκεια της πρώτης περιόδου της λειτουργίας του τότε ΣΚΑΪ επικρίθηκε έντονα για την εντυπωσιοθηρική και σκανδαλολογική δημοσιογραφική πρακτική πολλών εκπομπών του σταθμούΠρότυπο:Πηγή. Ένα διαβόητο περιστατικό αφορούσε τη συμμετοχή, μέσω ζωντανής εκπομπής, του τότε κεντρικού παρουσιαστή του δελτίου, του Νίκου Ευαγγελάτου στην υπόθεση Σορίν Ματέι μια κατάσταση ομηρίας που έληξε με το θάνατο μιας γυναίκας.[4] Το περιστατικό αποτέλεσε θέμα ενός ντοκιμαντέρ του βρετανικού δημόσιου τηλεοπτικού καναλιού του Channel 4. Ο ΣΚΑΪ επίσης, έχει κατηγορηθεί από Έλληνες, κυρίως προσκείμενους στην αριστερά, για μεροληπτική προώθηση της δεξιάς, του φιλελευθερισμού και της πολιτικής υπέρ της Ευρωπαϊκής Ένωσης στη μετάδοση ειδήσεων και στον πολιτικό σχολιασμό, και ως το φερέφωνο των μεγάλων επιχειρήσεων στην Ελλάδα.Πρότυπο:Πηγή

Δημοψήφισμα 2015Edit

Στις 5 Ιουλίου του 2015, ο ΣΥΡΙΖΑ έκανε εμπάργκο στον ΣΚΑΪ κατηγορώντας το σταθμό ότι έκανε εκπομπές για το δημοψήφισμα με εκπροσώπους του «ΝΑΙ» την ημέρα πριν το δημοψήφισμα, κάτι που απαγορευόταν.Πρότυπο:Πηγή

Εν όψει του δημοψηφίσματος του 2015, οι πέντε από τους έξι πανελλαδικής εμβέλειας τηλεοπτικούς σταθμούς, Mega, ΑΝΤ1, Alpha, Star και ΣΚΑΪ κατηγορήθηκαν ότι χρησιμοποιούσαν ψευδείς και παραπλανητικές ειδήσεις, ώστε να πείσουν τον κόσμο να ψηφίσει στο δημοψήφισμα «ΝΑΙ», εξυπηρετώντας τα συμφέροντα της Νέας Δημοκρατίας, του ΠΑΣΟΚ και του Ποταμιού.[5][6][7] Μάλιστα, το ΕΣΡ έχει ξεκινήσει έρευνα για προπαγάνδα των καναλιών στην κάλυψη του δημοψηφίσματος.[8] Τον Απρίλιο του 2016 η ΕΣΗΕΑ επέβαλλε ποινές για μεροληπτική στάση την περίοδο πριν το δημοψήφισμα στον δημοσιογράφο του ΣΚΑΪ Άρη Πορτοσάλτε, τον αρχισυντάκτη της εκπομπής ΣΚΑΪ στις 6 Νίκο Κονιτόπουλο και στον γενικό διευθυντή Ειδήσεων και Ενημέρωσης του ΣΚΑΪ Σταμάτη Μαλέλη[9]. Τον Οκτώβριο του 2016, κατόπιν έφεσης που άσκησαν οι τρεις δημοσιογράφοι, κρίθηκαν πειθαρχικά μη ελεγκτέοι από το Δευτεροβάθμιο Πειθαρχικό Συμβούλιο της ΕΣΗΕΑ[10].

ΤεχνολογίαEdit

Ο νέος ΣΚΑΪ χρησιμοποιεί το σύστημα μετάδοσης του δικτύου SONAPS το οποίο είναι κατασκευασμένο από την Sony και εγκατεστημένο από την Βρετανική εταιρεία VSC Design. Ήταν επίσης ο πρώτος τηλεοπτικός σταθμός στην Ελλάδα που μετέδωσε το πλήρες πρόγραμμά του σε διάσταση 16:9. Αρχικά από τον Απρίλιο που ξεκίνησε μέχρι και το Σεπτέμβριο του 2006 μετέδιδε το πρόγραμμά του σε διάσταση 4:3.

ΠρόγραμμαEdit

Στο αρχικό πρόγραμμα του Απριλίου του 2006 περιλαμβανόταν ένα δελτίο ειδήσεων διάρκειας 25 λεπτών στις 20:30 καθώς επίσης, και ένα νυχτερινό δελτίο ειδήσεων, διάρκειας επίσης 25 λεπτών, στις 00:00, η ενημερωτική εκπομπή ΣΚΑΪ Επίκαιρα και πολλά ντοκιμαντέρ παραγωγής BBC και National Geographic. Κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού τα δελτία ειδήσεων έγιναν τρία (19:00, 22:00 & 00:00), ενώ προστέθηκαν και άλλες εκπομπές όπως το The Oprah Winfrey Show, Entertainment This Week, Top Gear, Το κάστρο του Τακέσι κ.ά.

Από τη Δευτέρα 23 Οκτωβρίου του 2006 ο σταθμός ξεκίνησε την εκπομπή του καινούργιου προγράμματός του αποκλειστικά και μόνο στη νέα φόρμα 16:9. Τα δελτία ειδήσεων είχαν προβληθεί τέσσερις φορές την ημέρα (14:00, 18:00, 21:00, 22:00 και 00:00) από Δευτέρα έως Παρασκευή, ενώ τις Κυριακές οι ειδήσεις των 21:00 είχαν δίωρη διάρκεια.

Μερικές από τις εκπομπές του ανανεωμένου προγράμματος του ΣΚΑΪ ήταν οι: 4400, Spooks, Doctor Who και CSI: Νέα Υόρκη, CSI: Μαϊάμι, CSI: Λας Βέγκας, ενώ αξιοσημείωτη ήταν και η μετάδοση των δελτίων ειδήσεων του BBC World News στα ελληνικά.

Τα περισσότερα ξενόγλωσσα προγράμματα προβάλλονταν αρχικά με ελληνική μεταγλώττιση ή αφήγηση στα ελληνικά βασισμένη σε λανθασμένα πρότυπα άλλων χωρών, αν και υπήρχαν εξαιρέσεις, όπως η σειρά CSI: Νέα Υόρκη, που προβαλλόταν με ελληνικούς υπότιτλους.

Μετά από γενικότερη λαϊκή απαίτηση, τις τελευταίες εβδομάδες του 2006 ξεκίνησαν να προβάλλονται με υπότιτλους διάφορες έκτακτες εκπομπές και ντοκιμαντέρ, ενώ τελικά και οι υπόλοιπες ξένες σειρές, από τη Δευτέρα 8 Ιανουαρίου του 2007 προβάλλονται με υπότιτλους, κάνοντας τις μεταγλωττισμένες εκπομπές μειοψηφία.

Το πρώτο κωμικό πρόγραμμα ήταν η Ελληνοφρένεια στα μέσα της σεζόν 2006-2007 και το Κρα από την αρχή της σεζόν 2008-2009. Οι υπόλοιπες προσπάθειες του σταθμού στη παραγωγή κωμικών προγραμμάτων, όπως Το Ίδρυμα και Γκίζα Bar στην πορεία ναυάγησαν λόγω χαμηλής ακροαματικότητας.

Ο ΣΚΑΪ κατά τη σεζόν 2009-2010 είχε εξασφαλίσει τα δικαιώματα μετάδοσης αγώνων της Super League, της Α1 μπάσκετ, της Euroleague και του NBA. Επίσης από την ίδια σεζόν ξεκίνησε και η μετάδοση αγώνων του Ισπανικού Πρωταθλήματος, η οποία συνεχίστηκε μέχρι τη σεζόν 2010-2011. Ακόμη, από τον σταθμό είχαν μεταδοθεί και οι αγώνες του Moto GP και WRC.

Επίσης, ο ΣΚΑΪ έχει προβάλλει δύο κωμικές σειρές, Ευτυχίας 22 και Το μεζεδοπωλείο, ενώ τώρα προβάλλει την καθημερινή δραματική σειρά Προδοσίες στις 15:00. Ο ΣΚΑΪ θα μεταδώσει τους αγώνες της Εθνικής Ελλάδος για τα προκριματικά του Μουντιάλ 2018.

Πλέον, το πρόγραμμα του σταθμού επίσης περιλαμβάνει σόου ταλέντων που προηγουμένως προέβαλλε ο ANT1, και ξένες ταινίες.

Εκπομπή σήματοςEdit

Η τηλεόραση του ΣΚΑΪ αναμεταδίδεται ψηφιακά από την πλατφόρμα ελεύθερης λήψης της Digea. Ξεκίνησε να μεταδίδεται στην συνδρομητική πλατφόρμα της NOVA από τις 6 Σεπτεμβρίου του 2007 και του COSMOTE TV από τον Μάρτιο του 2012.

ΣΚΑΪ HDEdit

Αρχείο:ΣΚΑΪ HD(2).jpg

Ο ΣΚΑΪ εκπέμπει σε υψηλή ευκρίνεια από την πλατφόρμα του COSMOTE TV και μέσω διαδικτύου. Τον Αύγουστο του 2014, ανακοινώθηκε ότι θα εξέπεμπε καινούργιο τηλεοπτικό κανάλι σε υψηλή ευκρίνεια στην επίγεια ψηφιακή τηλεόραση, το οποίο θα αναμετέδιδε το πρόγραμμα του ομώνυμου σταθμού σε εικόνα υψηλής ευκρίνειας. Το κανάλι HD αναμενόταν να εκπέμψει στις αρχές του 2015,[11] ωστόσο εξέπεμψε τελικά στις 27 Φεβρουαρίου του 2016 με ανάλυση 1080i σε bitrate περίπου 6Mbps.[12][13][14]

ΣΚΑΪ InternationalEdit

Το 2013, ο ΣΚΑΪ επέκτεινε τις υπηρεσίες του στη Βόρεια Αμερική, συνάπτοντας συμφωνίες προμήθειας εξοπλισμού με τοπικούς ραδιοτηλεοπτικούς φορείς. Αρχικά ξεκίνησε στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής μέσω μιας εταιρικής σχέσης με την εταιρεία New Greek TV, το οποίο είναι διαθέσιμο μέσω του Time Warner Cable στη Νέα Υόρκη.[15] Στις 12 Δεκεμβρίου 2013, ο ΣΚΑΪ ξεκίνησε και στον Καναδά μέσω της Bell Fibe TV μέσω μιας εταιρικής σχέσης με την Ethnic Channels Group[16].

ΙδιοκτησίαEdit

Ο σταθμός ανήκει πλέον στην Ειδήσεις Dot Com Ανώνυμη Ραδιοτηλεοπτική και Εμπορική Εταιρεία Παροχής Πληροφοριών και Ενημέρωσης του ομίλου ΣΚΑΪ η οποία προέκυψε από την απορρόφηση και συγχώνευση της πρώτης, η οποία ξεκίνησε τις δραστηριότητές της, στις 8 Νοεμβρίου του 2005[17] με την Ραδιοφωνικές και Τηλεπικοινωνιακές Επιχειρήσεις Ανώνυμη Εμπορική Εταιρεία, η οποία ξεκίνησε τις δραστηριότητές της, στις 20 Μαρτίου 1996.[18][19] Ο νέος ΣΚΑΪ εξέπεμψε από την συχνότητα του αγορασμένου Seven. Όμως οι μετοχές του Seven X δεν μεταβιβάστηκαν πλήρως από την πρώην ιδιοκτήτριά εταιρεία παρά στις 8 Φεβρουαρίου 2011.

Στις 28 Ιουλίου 2009 εγκρίθηκε η μεταβίβαση του σταθμού από το ΕΣΡ. Τη διετία 2009-2010 εγκρίθηκε η τροποποίηση του καταστατικού της ιδιοκτήτριας εταιρείας του σταθμού. Επίσης το Δεκέμβριο του 2009 η ίδια εταιρεία μεταβίβασε 392.600 μετοχές στην ιδιοκτήτρια εταιρεία του ομίλου ΣΚΑΪ και του ομώνυμου ραδιοφωνικού σταθμού ΣΚΑΪ 100.3, και η οποία τότε ήταν οι Ραδιοφωνικές και Τηλεπικοινωνιακές Επιχειρήσεις Ανώνυμη Εμπορική Εταιρεία και δύο χρόνια μετά στις 8 Φεβρουαρίου του 2011 εγκρίθηκε και η τελευταία μεταβίβαση του μετοχών του σταθμού σύμφωνα με απόφαση του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης.

ΣλόγκανEdit

  • Τηλεόραση γι' αυτούς που τη μισούν (01.04.2006-22.09.2006)
  • Ναι στην τηλεόραση και Δες τη διαφορά (2006-2007)
  • Σταθμός στην τηλεόραση (2009-07.2016)
  • Η αλήθεια να λέγεται (07.2016-σήμερα)

ΛογότυπαEdit

Το λογότυπο του καναλιού έχει υποστεί αλλαγές με το πέρασμα του χρόνου. Η κύρια από αυτές συνέβει το διάστημα 1998-99.[20]

ΠαραπομπέςEdit

  1. «Πως οι εκδότες έγιναν πανίσχυροι καναλάρχες». typologies.gr. 25 Οκτωβρίου 2015. http://www.typologies.gr/%CF%80%CF%89%CF%82-%CE%BF%CE%B9-%CE%B5%CE%BA%CE%B4%CF%8C%CF%84%CE%B5%CF%82-%CE%AD%CE%B3%CE%B9%CE%BD%CE%B1%CE%BD-%CF%80%CE%B1%CE%BD%CE%AF%CF%83%CF%87%CF%85%CF%81%CE%BF%CE%B9-%CE%BA%CE%B1%CE%BD%CE%B1/. Ανακτήθηκε στις 25 Οκτωβρίου 2015. 
  2. «Το τηλεοπτικό 1989». thepressproject.gr. 11 Δεκεμβρίου 2010. https://www.thepressproject.gr/mediadetails.php?id=2622. Ανακτήθηκε στις 11 Δεκεμβρίου 2010. 
  3. «Οι προσφορές των 4 εταιρειών για τις άδειες». typologies.gr. 2 Σεπτεμβρίου 2016. Αρχειοθετήθηκε από το πρωτότυπο στις 2016-09-05. http://web.archive.org/web/20160905230747/http://www.typologies.gr/2016/09/02/i-prosfores-ton-4-eterion-gia-tis-adies. Ανακτήθηκε στις 2 Σεπτεμβρίου 2016. 
  4. «Υπόθεση Ματέι». Ελευθεροτυπία (archive.enet.gr). 2008-06-24. https://web.archive.org/web/20111002121803/http://archive.enet.gr/online/online_text/c=113,id=85322864. 
  5. «Οι πρώτες διώξεις στους δημοσιογράφους των καναλιών της προπαγάνδας!». newsbomb.gr. 7 Ιουλίου 2015. http://www.newsbomb.gr/media-agb/story/604645/oi-protes-dioxeis-stoys-dimosiografoys-ton-kanalion-tis-propagandas. Ανακτήθηκε στις 8 Ιουλίου 2015. 
  6. «Ο λαός «τελείωσε» τα κανάλια της διαπλοκής και τους δημοσκόπους!». newsbomb.gr. 7 Ιουλίου 2015. http://www.newsbomb.gr/politikh/news/story/603768/o-laos-teleiose-ta-kanalia-tis-diaplokis-kai-toys-dimoskopoys. Ανακτήθηκε στις 8 Ιουλίου 2015. 
  7. «Στο πειθαρχικό της ΕΣΗΕΑ 9 δημοσιογράφοι για την προπαγάνδα». tvxs.gr. 7 Ιουλίου 2015. http://tvxs.gr/news/internet-mme/sto-peitharxiko-tis-esiea-9-dimosiografoi-gia-tin-propaganda-yper-toy-nai. Ανακτήθηκε στις 8 Ιουλίου 2015. 
  8. «ΕΣΡ: Αυτεπάγγελτη έρευνα για την προπαγάνδα των καναλιών στην κάλυψη του δημοψηφίσματος». newsbomb.gr. 7 Ιουλίου 2015. http://www.newsbomb.gr/media-agb/story/604505/esr-aytepaggelti-ereyna-gia-tin-propaganda-ton-kanalion-stin-kalypsi-toy-dimopsifismatos. Ανακτήθηκε στις 8 Ιουλίου 2015. 
  9. «Διαγραφές δημοσιογράφων από την ΕΣΗΕΑ για τη στάση τους στο δημοψήφισμα». In.gr. http://news.in.gr/greece/article/?aid=1500069861. Ανακτήθηκε στις 2016-05-29. 
  10. «Απόφαση υπ’ αριθμ. 3/2016 του Δευτεροβαθμίου Πειθαρχικού Συμβουλίου». ΕΣΗΕΑ. https://www.esiea.gr/apofasi-yp-arithm-32016-toy-deyterovathmioy/. Ανακτήθηκε στις 2017-03-08. 
  11. «Σχέδιο για ΣΚΑΪ HD». typologies.gr. 3 Αυγούστου 2014. http://www.typologies.gr/%cf%83%cf%87%ce%ad%ce%b4%ce%b9%ce%bf-%ce%b3%ce%b9%ce%b1-%cf%83%ce%ba%ce%b1%cf%8a-hd/. Ανακτήθηκε στις 3 Αυγούστου 2014. 
  12. «Η DIGEA “ανέβασε” 2 κανάλια σε Υψηλή Ευκρίνεια». typologies.gr. 28 Φεβρουαρίου 2016. Αρχειοθετήθηκε από το πρωτότυπο στις 2016-03-10. http://web.archive.org/web/20160310103558/http://www.typologies.gr/2016/02/28/i-digea-anevase-2-kanalia-se-ypsili-efkrinia/. Ανακτήθηκε στις 28 Φεβρουαρίου 2016. 
  13. «Tα SKAI HD και STAR HD δοκιμές από DIGEA σε Αθήνα - Θεσσαλονίκη!». satleo.gr. 27 Φεβρουαρίου 2016. https://satleo.gr/news/8392-t%ce%b1-skai-hd-%ce%ba%ce%b1%ce%b9-star-hd-%ce%b4%ce%bf%ce%ba%ce%b9%ce%bc%ce%ad%cf%82-%ce%b1%cf%80%cf%8c-digea-%cf%83%ce%b5-%ce%b1%ce%b8%ce%ae%ce%bd%ce%b1-%ce%b8%ce%b5%cf%83%cf%83%ce%b1%ce%bb%ce%bf%ce%bd%ce%af%ce%ba%ce%b7. Ανακτήθηκε στις 27 Φεβρουαρίου 2016. 
  14. «HD δοκιμές STAR & SKAI από DIGEA σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη.». Digital TV Info. 27 Φεβρουαρίου 2016. https://digitaltvinfo.gr/news/news-hdtv/item/16722-hd-dokimes-star-skai-apo-digea-se-athina-thessaloniki. Ανακτήθηκε στις 27 Φεβρουαρίου 2016. 
  15. SKAI.gr live TV streaming
  16. Ethnic Channels Group launches a new Greek Channel SKAI TV on Bell Fibe!
  17. ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΝΤΟΤ ΚΟΜ ΑΝΩΝΥΜΗ ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΗ ΚΑΙ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΕΤΑΙΡΙΑ ΠΑΡΟΧΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ ΚΑΙ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ greekafm.com
  18. ΡΑΔΙΟΦΩΝΙΚΕΣ ΚΑΙ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ greekafm.com
  19. «Στην «Ειδήσεις Ντοτ Κομ» πέρασε ο ΣΚΑΪ». typologies.gr. 7 Μαρτίου 2016. http://www.typologies.gr/stin-idisis-ntot-kom-perase-o-skai/. Ανακτήθηκε στις 7 Μαρτίου 2016. 
  20. Γενέθλια 23 ετών για τον ΣΚΑΪ aixmi.gr

Ad blocker interference detected!


Wikia is a free-to-use site that makes money from advertising. We have a modified experience for viewers using ad blockers

Wikia is not accessible if you’ve made further modifications. Remove the custom ad blocker rule(s) and the page will load as expected.