FANDOM

Pencil.svg
Αυτή η σελίδα αντιμετωπίζει προβλήματα στο διάβασμα και στον υπέροχο ρόλο μας

Παρακαλούμε επεξεργάστε την σελίδα ώστε να μπορέσετε να βρείτε πιο λεπτομερείς πληροφορίες από άλλες πηγές. Ίσως θα χρειαστεί να διαμορφωθεί πλήρως η σελίδα. Μην ξεχάσετε να βάζετε και εικόνες αν είναι δυνατόν. Αν νομίζετε πως δεν έχει τέτοιο πρόβλημα ή καταφέρατε να το λύσετε, να αφαιρέσετε αυτήν την σημείωση. (Ιουνίου 2017)

Η αιτία που δόθηκε είναι η ακόλουθη: Λείπουν λογότυπα από το 1987-1996

Η ΕΡΤ1 (Ελληνική Ραδιοφωνία Τηλεόραση 1) είναι το πρώτο δημόσιο τηλεοπτικό κανάλι της ΕΡΤ. Το πρόγραμμά του περιλαμβάνει κυρίως ειδησεογραφικές, ενημερωτικές εκπομπές και αθλητικά.

Ο σταθμός προέρχεται από το ΕΙΡΤ, το οποίο ιδρύθηκε το 1966, και το 1987 συγχωνεύθηκε με την τότε ΕΡΤ2 για να σχηματίσουν την ΕΡΤ. Ο σταθμός της νέας ΕΤ1 συνέχισε να εκπέμπει μέχρι το 2013, όταν έκλεισε η ΕΡΤ. Το 2015 επαναλειτούργησε και μετονομάστηκε σε ΕΡΤ1. Ο σταθμός στεγάζεται και εκπέμπει από το ραδιομέγαρο της Αγίας Παρασκευής. Από τον Φεβρουαρίο του 2016, ο γενικός διευθυντής ενημέρωσης του σταθμού είναι ο Σταύρος Καπάκος.

ΙστορίαEdit

23-2-1966Edit

Στις 23 Φεβρουαρίου του 1966 και περίπου στις 18:30 έγινε η πρωτη επίσημη αναμετάδοση τηλεοπτικού σήματος.

Πρόγραμμα:

  • 18.30 Διεθνή επίκαιρα
  • 18.45 Για σας κυρία μου
  • 19.00 Αυστραλία (ταξιδιωτικό ντοκιμαντέρ)
  • 19.25 Ο Άγγλος γλύπτης Χένρυ Μουρ
  • 19.55 Παίζει η ορχήστρα Ανρύ Λεκά
  • 20.15 «Ο κλέφτης». Βραζιλιάνικη ταινία μικρού μήκους
  • 20.30 Τέλος του προγράμματος

Στην εποχή της ΕΡΤEdit

Ιδρύθηκε το 1966 υπό την επίβλεψη του ΕΙΡ με πρώτη εικόνα το λογότυπο της ΕΙΡ και εικόνα δεύτερη την Ελένη Κυπραίου ο πρώτος άνθρωπος που βγήκε στον αέρα. Στις 10 Δεκεμβρίου του 1970 μετονομάστηκε σε ΕΙΡΤ. Το Δεκέμβριο του 1975 το ΕΙΡΤ μετονομάστηκε σε ΕΡΤ. Τις 24 Οκτωβρίου 1987, η ΕΡΤ και η ΕΡΤ2 συγχωνεύτηκαν σε μια εταιρεία, την ΕΡΤ και τα κανάλια επαναλανσαρίστηκαν και μετονομάστηκαν σε ΕΤ1 και ΕΤ2.

Ως πρώην ΕΤ1, το πρόγραμμα που εξέπεμπε από το 1987 μέχρι το 2013 ήταν κυρίως μορφωτικού, πολιτιστικού, αθλητικού, ψυχαγωγικού και ειδησεογραφικού χαρακτήρα. Πρόβαλλε, επίσης, σε μικρό ποσοστό εκκλησιαστικές εκπομπές και παιδικά προγράμματα, κυρίως τα Σαββατοκύριακα. Τη διετία 1993-1994 η πρώην ΕΤ1 εξέπεμπε ως ΕΝΑ Τηλεόραση (1). Μέχρι το 2013, η ΕΤ1 λειτουργούσε από κτίριο της ΕΡΤ στη συμβολή των λεωφόρων Μεσογείων και Κατεχάκη στην Αθήνα (απέναντι από τον σταθμό Κατεχάκη), όπου προηγουμένως στεγαζόταν η ΕΤ2. Μόνο το δελτίο ειδήσεων στις 24.00 έξεπεμπε από το Ραδιομέγαρο Αγίας Παρασκευής.

Τον Οκτώβριο του 2003, η ΕΤ1 επαναλανσάρεται με νέο λογότυπο και σήματα (idents) και δίνει περισσότερη έμφαση στον πολιτισμό και την επιμόρφωση. Ως ΕΤ1 τότε, προέβαλε ελληνικές, ξένες σειρές, ταινίες, ντοκιμαντέρ από το Biography και το History Channel και παιδικό πρόγραμμα, όπως λένε τα διαφημιστικά τρέιλερ. Ο Τέρρυ Πολίτης ανέλαβε την δημιουργία των σημάτων.

Στις 18 Αυγούστου 2011, είχε ανακοινωθεί από τον κυβερνητικό εκπρόσωπο Ηλία Μόσιαλο, το "κλείσιμο" της ΕΤ1, γεγονός που προκάλεσε αντιδράσεις σε όλο τον Ελλαδικό χώρο. Η ΕΤ1 ήταν να μοιραστεί το πρόγραμμά της με τα 2 κανάλια της ΕΡΤ (ΝΕΤ, ΕΤ3) κάτι που τελικά δεν έγινε.

Στις 11 Ιουνίου του 2013, η ΕΤ1 διέκοψε τη λειτουργία του, αφού η Ελληνική Κυβέρνηση ανακοίνωσε την απόφασή της να κλείσει την ΕΡΤ. Από εκείνη τη στιγμή η ΕΤ1 αναμετέδιδε επί 24ωρου βάσεως το πρόγραμμα της ΝΕΤ, σε ελάχιστες περιοχές της χώρας όπου εξέπεμπε ακόμα το ψηφιακό μπουκέτο της ΕΡΤ. Η ΝΕΤ συνέχισε να εκπέμπει ανεπίσημα πρωτογενή πρόγραμμα μέχρι τα ξημερώματα της 7ης Νοεμβρίου 2013 που εισέβαλαν τα ΜΑΤ στο Ραδιομέγαρο και διέκοψαν τη λειτουργία της, αφήνοντας την ΕΤ3 το μόνο τηλεοπτικό σταθμό να συνεχίζει να εκπέμπει ανεπίσημα, μέχρι την επαναλειτουργία της ΕΡΤ, και τα 3 κανάλια επαναλανσαρίστηκαν και μετονομάστηκαν σε ΕΡΤ1, ΕΡΤ2 και ΕΡΤ3.

Συνέχισε ωστόσο να εκπέμπει μέσω διαδικτύου, μέχρι την εισβολή των ΜΑΤ στο ραδιομέγαρο της Αγίας Παρασκευής στις 7 Νοεμβρίου 2013. Μετά από σχεδόν δίχρονη διακοπή, ξεκίνησε να εκπέμπει ξανά σήμα στις 6 το πρωΐ της 11ης Ιουνίου του 2015. Η ΕΤ1 επαναλανσαρίστηκε και μετονομάστηκε σε ΕΡΤ1, όνομα που κατείχε από το Νοέμβριο του 1982 μέχρι τον Οκτώβριο του 1987.

Επαναλειτουργία Edit

Στις 28 Απριλίου 2015, ψηφίστηκε από τη Βουλή ο νόμος για την επαναλειτουργία της ΕΡΤ, η οποία έγινε στις 11 Ιουνίου 2015, δύο χρόνια μετά το μαύρο στην ΕΡΤ, και την αντικατάστασή της με τη ΔΤ και τη μετέπειτα ΝΕΡΙΤ. Συγκεκριμένα η ΝΕΡΙΤ Α.Ε. μετονομάστηκε σε ΕΡΤ Α.Ε. αφού η πρώην ΕΡΤ Α.Ε. με ημερομηνία έναρξης στις 18 Οκτωβρίου 1987 καταργήθηκε την ίδια μέρα που έκλεισε και παραμένει ακόμα και σήμερα, υπό λύση και εκκαθάριση. Στις 11 Ιουνίου 2015 που επαναλειτούργησε η ΕΡΤ, η ΕΤ1 επαναλανσαρίστηκε και μετονομάστηκε σε ΕΡΤ1, όνομα που κατείχε από το Νοέμβριο του 1982 μέχρι τον Οκτώβριο του 1987 και παράλληλα με την ΕΡΤ2.

Μετά από σχεδόν δίχρονη διακοπή, ξεκίνησε να εκπέμπει ξανά σήμα στις 6 το πρωΐ της 11ης Ιουνίου του 2015, με πρώτη εικόνα και ήχο τον εθνικό ύμνο της Ελλάδας Ύμνος εις την ελευθερίαν το ίδιο και με την ΕΡΤ2.

Πρόγραμμα Edit

Με την επαναλειτουργία της ΕΡΤ1 το 2015, το πρόγραμμα περιλαμβάνει το κεντρικό δελτίο ειδήσεων, ειδησεογραφικές και ενημερωτικές εκπομπές όπως η επανέναρξη από 5-3-2017 της εκπομπής του ΥΕΘΑ, "Αρετή και Τόλμη", καθώς και τα μεγάλα γεγονότα (πολιτισμικά, αθλητικά, κ.λπ.), που από το 1997 μέχρι το 2013 προβάλλονταν από το δεύτερο κανάλι της ΕΡΤ, τη ΝΕΤ, επέστρεψαν στο πρόγραμμα της ΕΤ1. Επίσης προβάλλει ντοκιμαντέρ του History Channel και ξένες σειρές και ταινίες.

Αντίθετα, η ΕΡΤ2 μεταδίδει ψυχαγωγικές εκπομπές, παιδικά προγράμματα, ντοκιμαντέρ και σειρές από το αρχείο της ΕΡΤ, καθώς και ξένες σειρές και ταινίες, προγράμματα που για μεγάλη περίοδο μεταδίδονταν από την ΕΤ1.

Σήμερα η ΕΡΤ1 αποτελεί το ειδησεογραφικό και ενημερωτικό κανάλι της ΕΡΤ ενώ αναμεταδίδει σε μεγάλο ποσοστό ξένες ταινίες, πολιτιστικές εκπομπές και μεγάλα αθλητικά και ψυχαγωγικά γεγονότα.

Εκπομπές εσωτερικής παραγωγήςEdit

3ThreeNET NETEconomy με τον Γιώργο Παπαγεωργίου NETWeek, παρουσιάζει η Έλλη Στάη Carousel με την Νάνσια Κωσταρά

Νέες ΕκπομπέςEdit

  • Πρωινή Ζώνη - Πρωινή εκπομπή από 7-10 π.μ. Παρουσιάζει ο Γιώργος Δαράκης και ο Γιάννης Δαρράς.
  • 10 στην Επικαιρότητα - Παίζει από 10-12 π.μ. Παρουσιάζει ο Χρήστος Παγόνης και ο Νίκος Αγγελίδης.
  • ΕΡΤ Ενημέρωση - Καθημερινό ενημερωτικό δελτίο, με εθνικά και διεθνή νέα. Παίζει στις 6:00 π.μ., 12:00 π.μ., 3:00 μ.μ., 6:00 μ.μ., 8:55 μ.μ. (κύρια ειδησεογραφία) και 12:00 μ.μ. Μικρά ενημερωτικά δελτία παρουσιάζονται επίσης κατά τη διάρκεια της Πρωινής Ζώνης.
  • Στάση ΕΡΤ - Καθημερινό περιοδικό πολιτισμού με πολλούς διάσημους τραγουδιστές. Παρουσιάζουν οι Ανδρέας Ροδίτης και Σόνια Φίλη.
  • My Life, My Health - Καθημερινή εκπομπή για προβλήματα υγείας. Παίζει στις 5:30 μ.μ., Δευτέρα-Παρασκευή. Παρουσιάζει ο Μιχάλης Κεφαλογιάννης.
  • Newsroom - Ενημερωτική εκπομπή με την Κατερίνα Ακριβοπούλου, για όλα τα μικρά και μεγάλα γεγονότα, όταν συμβαίνουν. Μαζί του στο στούντιο εξετάζουν την επικαιρότητα οι Μανόλης Κοτάκης, Σεραφείμ Κοτρότσου, Ερίκα Βαλλιάνου, Νικολά Λιβαδάρη, Πηνελόπη Γαβρά και Αναστασία Γιαμάλη.
  • ERT Focus - Νυχτερινό πρόγραμμα ειδήσεων που παρουσιάζει ο Πάνος Χαρίτος.
  • Αθλητική Κυριακή' - αθλητική εκπομπή στον 45ο κύκλο της. Παρουσιάζουν οι Βασίλης Μπακόπουλος, Πέτρος Μαυρογιαννίδης και Κατερίνα Αναστασοπούλου.
  • Προσωπικά - Μια εκπομπή που παρουσιάζει ιστορίες αξιοσημείωτων ανθρώπων. Παρουσιάζει η Έλενα Κατρίτσι.
  • Μηχανή του Χρόνου - Μια εκπομπή ντοκιμαντέρ του Χρήστου Βασιλόπουλου, με επίκεντρο τα μεγάλα ιστορικά γεγονότα.
  • On ΕΡΤ - Κάθε μεσημέρι στις 16.00, από Δευτέρα-Παρασκευή, παρουσιάζουν η Ελένη Χρονά και ο Ανδρέας Ροδίτης
  • Μένουμε Ελλάδα - με την Ρένια Τσιτσιμπίκου και τον Πέτρο Κουμπλή
  • Κεντρικό Δελτίο Ειδήσεων με τον Πάνο Χαρίτο
  • Δελτίο Καιρού με τον Γιάννη Καλλιάνο

Λήξη προγράμματοςEdit

Χαρακτηριστικό είναι ο τσομπανάκος στο τέλος του προγράμματος και μετά προβαλόταν ο εθνικός ύμνος.[1] Η μίξη τσομπανάκου και εθνικού ύμνου προβάλονταν από το 1982-1987. Μετά ακολούθησε μία άλλη μίξη που παιζόταν μια χαρακτηριστηκή νανουριστηκή μουσική που η εικόνα ήταν η εξής: Ζωγραφίζετε καρέ καρέ μία πόλη και πάνω στις οθόνες γράφει <<ΕΤ1 καλυνήχτα σας>>[2]. Μετά ακολουθούσε ο τσοπανάκος.[3] Αυτή η μίξη παιζόταν από το 1987 μέχρι το 1996. Ο καινούργιος τσοπανάκος παιζόταν σαν επίσημο σήμα της Δημόσιας Ραδιοφωνίας με τη διασκευή του Μίμη Πλέσσα και παιζόταν από το 2013 μέχρι και το 2014.[4]

Σλόγκαν του καναλιούEdit

  • ΕΡΤ (1975-1987)
  • ΕΤ1 ΕΡΤ (1987-1993)
  • Ένα νέα (1993-1994)
  • Ελληνική Τηλεόραση (1994-2003)
  • Πρώτο κανάλι (2000-2003)
  • Τηλεόραση με δέκτη νοημοσύνης (μέσα του 2003)
  • Στέκεται στο ύψος της (2003-2008)
  • Με πρωταγωνιστή εσένα (2008-2013)
  • Το κανάλι της ενημέρωσης (2015-σήμερα)

Οι ονομασίες του καναλιούEdit

  • 12.1975 - 24.10.1987: ΕΡΤ (Ελληνική Ραδιοφωνία Τηλεόραση)
  • 24.10.1987 - 11.6.2013 / 7.11.2013: ΕΤ1 (Ελληνική Τηλεόραση 1)
  • 11.6.2015 - σήμερα: ΕΡΤ1 (Ελληνική Ραδιοφωνία Τηλεόραση 1)

ΔορυφόροςEdit

Η ΕΡΤ1 έπαιζε ως ΝΕΤ μέσω Express AM44 - 11W στη συχνότητα 11542,Η,1650 3/4. Επιπλέον ήταν και 1 σταθμός ΕΡΑ.

ΛογότυπαEdit

Εξωτερικοί σύνδεσμοιEdit

π - ε - σ
ΕΡΤ 3.png
Εταιρείες
ΕΡΤ | ΕΡΤ3 | ΕΡΤnet Α.Ε.
Τηλεοπτικά κανάλια
Πανελλαδικής εμβέλειας: ΕΡΤ1 | ΕΡΤ2 | ΕΡΤ3 | ΕΡΤ HD

Παγκόσμιας εμβέλειας: ERT World

Ραδιοφωνικοί σταθμοί
Πανελλαδικής εμβέλειας: Πρώτο Πρόγραμμα | Δεύτερο Πρόγραμμα | Τρίτο Πρόγραμμα | ΕΡΑ Σπορ | Kosmos 93.6

Θεσσαλονίκης: 102 FM | 95.8 FM

Παγκόσμιας εμβέλειας: Η Φωνή της Ελλάδας

Περιφερειακής εμβέλειας
ΕΡΤ Αιγαίου | ΕΡΤ Βόλου | ΕΡΤ Ζακύνθου | ΕΡΤ Ηρακλείου | ΕΡΤ Ιωαννίνων | ΕΡΤ Καβάλας | ΕΡΤ Καλαμάτας | ΕΡΤ Κέρκυρας | ΕΡΤ Κοζάνης | ΕΡΤ Κομοτηνής | ΕΡΤ Λάρισας | ΕΡΤ Ορεστιάδας | ΕΡΤ Πάτρας | ΕΡΤ Πύργου | ΕΡΤ Ρόδου | ΕΡΤ Σερρών | ΕΡΤ Τρίπολης | ΕΡΤ Φλώρινας | ΕΡΤ Χανίων
Άλλες υπηρεσίες
ΕΡΤ Αρχείο
Μουσικά Σύνολα
Εθνική Συμφωνική Ορχήστρα της ΕΡΤ | Ορχήστρα Σύγχρονης Μουσικής της ΕΡΤ | Χορωδία της ΕΡΤ
Παραγωγές
Live-action
Κινούμενα Σχέδια
Τα Δύο Κύματα | Το Ποντικάκι που ήθελε να αγγίξει ένα Αστεράκι | Ένα Δέντρο μια Φορά
Σημαντικά πρόσωπα
Προκόπης Δούκας | Αντριάνα Παρασκευοπούλου

Also on FANDOM

Random Wiki